"Η Νέα Παγκόσμια Τάξη θα χτιστεί... ένα τελικό χτύπημα στην εθνική ανεξαρτησία, καταστρέφοντας την κομμάτι κομμάτι θα πετύχει πολλά περισσότερα από την παλιομοδίτικη τακτική της κατά μέτωπον επίθεσης." Το μοναδικό μας όπλο ενάντια στην Νέα Τάξη των Πραγμάτων είναι η γνώση....ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ.ΑΓΑΠΗ-ΠΙΣΤΗ-ΕΛΠΙΔΑ.ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! ΟΙ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Το σχέδιο για τα τέσσερα µεγάλα λιµάνια

Ξένοι κολοσσοί της αγοράς κρουαζιέρας και µεταφορικές εταιρείες εκδηλώνουν ενδιαφέρον να καταλάβουν θέσεις και να αποκτήσουν αποκλειστικές προβλήτες στην Ελλάδα


Σε φιλόξενους χώρους για επιβάτες και οχήµατα και παράλληλα µοχλό ανάπτυξης της ελληνικής τουριστικής βιοµηχανίας και του νησιωτικού συµπλέγµατος της χώρας φιλοδοξεί να αναδείξει η κυβέρνηση τα λιµάνια της χώρας. Επίσης, επειδή προβλέπεται µέχρι το 2014 η θάλασσα της Μεσογείου να αναδειχθεί σε πρωτεύουσα της παγκόσµιας αγοράς κρουαζιέρας (σήµερα είναι η Καραϊβική), η κυβέρνηση τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις προκειµένου η Ελλάδα να αποσπάσει τη µερίδα του λέοντος από την επιπλέον πίτα που διαµορφώνεται στη µεσογειακή κρουαζιέρα. Ηδη καθώς η χώρα µας προβλέπεται να έχει σηµαντικό ρόλο στις ανακατατάξεις στην αγορά κρουαζιέρας, ξένοι κολοσσοί του κλάδου σπεύδουν να καταλάβουν προνοµιακές θέσεις σε σηµαντικά λιµάνια της χώρας. Η ιταλική MSC, οι µεγάλες αµερικανικές εταιρείες κρουαζιέρας οι Carnival και Carribean αλλά και κινεζικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει σαφές ενδιαφέρον για να αποκτήσουν τις δικές τους αποκλειστικές προβλήτες στα µεγάλα ελληνικά λιµάνια, κυρίως του Πειραιά. Σε πρώτο πλάνο θα βρίσκονται τα 12 µεγάλα εθνικά λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ηγουµενίτσας, της Πάτρας, της Ρόδου, της Καβάλας, του Ηρακλείου, του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης.

Τα λιµάνια αυτά αλλά και άλλα µεγάλα λιµάνια θα συγχωνευτούν και µε επικεφαλής τα λιµάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Ηρακλείου Κρήτης θα αποτελέσουν τέσσερις µεγάλους οργανισµούς µε ισχυρή κεφαλαιακή βάση και µεγάλες επενδύσεις, που θα µπορέσουν να προσελκύσουν µεγαλύτερους όγκους εµπορευµάτων αλλά και αριθµό επιβατών εγχώριων και ξένων.

Σύµφωνα µε τους κυβερνητικούς σχεδιασµούς, µέχρι τα τέλη του 2012 ο διοικητικός και ο ιδιοκτησιακός χάρτης των λιµανιών της χώρας θα έχει αλλάξει δραστικά και οι δύο διευρυµένοι και µε άλλα µεγάλα λιµάνια οργανισµοί – ΟΛΠ και ΟΛΘ – που είναι εισηγµένοι στο Χρηµατιστήριο θα γίνουν τέσσερις καθώς σε αυτούς θα προστεθούν και οι οργανισµοί Πάτρας και Ηρακλείου.

ΤΟ 49% ΣΕ Ι∆ΙΩΤΕΣ. Υπό την πίεση τόσο τωνδηµοσιονοµικών αναγκών όσο και της ανάγκης να υεθούντα λιµάνια της χώρας στην υπηρεσία των αναπτυξιακών προοπτικών της, η κυβέρνηση και ειδικώς το υπουργείο Οικονοµικών επιταχύνειτις διαδικασίες µετοχοποίησης - ιδιωτικοποίησης των µεγάλων λιµενικών συστηµάτων, όπου το µεν ∆ηµόσιο θα ελέγχει το 51% των µετοχών και το49% θα δοθεί σε ιδιώτες επενδυτές.

Επενδυτές που προέρχονται τόσο από την Ελλάδα όσοκαι από το εξωτερικό και δραστηριοποιούνται στους κλάδους των θαλάσσιων µεταφορώναλλά και της κρουαζιέρας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δυνάµει συνεταίροι της κυβέρνησης στην αναµόρφωση των ελληνικών λιµανιών θα είναι, εκτός από την κινεζική Cosco, ο κολοσσός των θαλάσσιων µεταφορών ΜSC που δραστηριοποιείται εδώ και πολλά στον Εµπορευµατικό Σταθµότου λιµανιούτου Πειραιά, κρατικές εταιρείες από τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα και εταιρείες από τον χώρο της κρουαζιέρας, µεταξύ των οποίων είναι και η ελληνοκυπριακών συµφερόντων Λούης.

ΜΑΪΟ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ. Με δύο χωριστές προκηρύξεις που θα εκδοθούν τον Μάιο θα επιλεγούν οι σύµβουλοι ιδιωτικοποιήσεων του Αττικού Συστήµατος Λιµένων όπως και των λοιπών τριών λιµενικών συστηµάτων: του λιµενικού συστήµατος στο οποίο επικεφαλής θα είναι ο Οργανισµός Λιµένος Θεσσαλονίκης και ο οποίος θα απορροφήσει τα λιµάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου, του λιµενικού συστήµατος στο οποίο επικεφαλής θα είναι το λιµάνι της Πάτρας το οποίο και θα απορροφήσει, µεταξύ των άλλων τα λιµάνια της Κέρκυρας, της Ηγουµενίτσας, του Κατάκολου και το λιµενικό σύστηµα στο οποίο επικεφαλής θα τεθεί το λιµάνι του Ηρακλείου Κρήτης.

Ο Οργανισµός Λιµένος Πειραιώς είναι έτοιµος να απορροφήσει µέχρι τα τέλη του έτους τα γειτονικά λιµάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας και θα αποτελέσει την εταιρεία πιλότο για όλα τα άλλα λιµάνια της χώρας.

Για να αλλάξουν πρόσωπο τα λιµάνια της χώρας, ειδικά στη φάση αυτή όπου οι δηµόσιες επενδύσεις έχουν συρρικνωθεί δραµατικά, ηκυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στααπαραίτητα έργα µε τη µέθοδο της συγχρηµατοδότησης, όπου για τις νέες επενδύσεις το βάρος θα πέσει στα ιδιωτικά κεφάλαια.
Τον Μάιο οι προκηρύξεις για τους συµβούλους ιδιωτικοποιήσεων
Τα έργα στον ΟΛΠ
Το επενδυτικό πρόγραµµα του Οργανισµού Λιµένος Πειραιώς για το 2011 - 2015 ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ
Στα ελληνικά λιµάνια
∆εν υπάρχουν επαρκείς υποδοχές και συστήµατα κράτησης θέσεων, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για τα κρουαζιερόπλοια
Γιώργος Ανωµερίτης:
Αν το λιµάνι του Πειραιά δεν επεκτείνει τον χώρο ελλιµενισµού και υποδοχής µεγάλων κρουαζιερόπλοιων, η ελληνική κρουαζιέρα χάνει ένα µεγάλο πλεονέκτηµα έναντι των ανταγωνιστών της

Οι επενδύσεις στον Πειραιά

Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ
ΠΕΙΡΑΙΩΣ έχει ήδηδροµολογήσει επενδυτικόπρόγραµµα 1δισ. ευρώ για τηνπερίοδο 2011-2015, το οποίο θαχρηµατοδοτηθεί από ίδιους πόρους, δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεωνκαι κοινοτικούς πόρους.

Συγκεκριµένα, ο ΟΛΠέχει δροµολογήσει σηµαντικά έργαµε τη µέθοδο της παραχώρησης (χρηµατοδότηση και εκµετάλλευση από ιδιώτες). Το πρώτο από τα έργα αυτά είναι η κατασκευή του Συνεδριακού Κέντρου. Τοέργο είναι προϋπολογισµού 90 εκατ. ευρώ και περιλαµβάνει πέραν του Εκθεσιακού / Συνεδριακού Κέντρου και ένα ανεξάρτητο εµπορικό κέντρο κρουαζιέρας. Η συνολική εγκατάσταση θα έχει επιφάνεια ανωδοµής περίπου 60.000 τ.µ.και 1.450 κλειστές θέσεις στάθµευσης.

Το δεύτερο σηµαντικό έργοείναι η δηµιουργίαενός ξενοδοχείου5 αστέρων στη λιµενική ζώνη του Πειραιά, ενώ το σηµαντικότερο από τα τρία αυτά ώριµα έργα είναι η επέκταση της νότιας πλευράς του λιµανιού του Πειραιά, µε νέες υποδοµές και νέους µόλους για την προσέγγιση µεγάλων κρουαζιερόπλοιων.

Η επέκταση του επιβατικού λιµένα του Πειραιά προς τον Νότο θα δώσει τη δυνατότητα να ελλιµενίζονται εκεί έως έξι µεγάλα κρουαζιερόπλοια. Το έργο αποτελεί επένδυση ύψους 250 εκατ. ευρώ, µε βάση το επενδυτικό πρόγραµµα του ΟΛΠ. Φυσικά, στο µεγαλύτερο λιµάνι της χώρας και ένα απότα µεγαλύτερα της Μεσογείου έχουνδροµολογηθεί και άλλα σηµαντικά έργα όπως είναι για παράδειγµα το Monorail. Πρόκειται γιαένα έργο σταθερής τροχιάς, το οποίο αντίθετα µε άλλα (τραµ, τρόλεϊ, λεωφορεία) δεν δηµιουργεί πρόβληµα στη λειτουργία του λιµένος, στον οποίο µεταξύ άλλων διακινούνται 3 εκατ. τροχοφόρα.


Πώς θα γίνουν οι συγχωνεύσεις


«Προχωράµε και υλοποιούµε για πρώτη φορά µια στρατηγική ανάπτυξης επάνω στο Εθνικό Λιµενικό Σύστηµα κυρίως σε δύο άµεσους άξονες:

Την εξειδίκευση των λιµένων µέσω της διοικητικής µεταρρύθµισης και την εφαρµογή διεθνών πρακτικών παραχώρησης λιµενικών υπηρεσιών. Η µεταρρύθµιση του λιµενικού συστήµατος που προτείνουµε να δηµιουργηθεί είναι σε τρία επίπεδα και σε «πυραµιδική µορφή».

n Το πρώτο επίπεδο αφορά τα 12 λιµάνια εθνικής εµβέλειας που λειτουργούν ως Ανώνυµες Εταιρίες (Α.Ε.). ∆ηλαδή το Αττικό Λιµενικό Σύστηµα (Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα και Ελευσίνα), το Λιµενικό Σύστηµα Βόρειου Αιγαίου µε όχηµα τον ΟΛΘ (εισηγµένη επίσης στο Χ.Α.) και τους Οργανισµούς Λιµένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου. Το Ιόνιο Λιµενικό Σύστηµα, µε όχηµα τον Ο.Λ. Πατρών και τους Οργανισµούς Λιµένων Ηγουµενίτσας, Κέρκυρας και Κατάκολου και την εισαγωγή τους στο Χ.Α. Καθώς και το Λιµενικό Σύστηµα Νότιου Αιγαίου, µε όχηµα τον Ο.Λ. Ηρακλείου και τους Οργανισµούς Λιµένων που θα δηµιουργηθούν στο Νότιο Αιγαίο και εισαγωγή τους στο Χ.Α.

n Το δεύτερο επίπεδο αφορά τα λιµάνια που λειτουργούν ως ΝΠ∆∆ (δηµοτικά λιµενικά ταµεία και κρατικά λιµενικά ταµεία), στη λογική της µετατροπής (συγχώνευσης) και λειτουργίας τους ως τµήµατα Ανώνυµης Εταιρείας, µε διάφορους τρόπους εφαρµογής.

n Το τρίτο επίπεδο αφορά τα λιµάνια απροσδιόριστου νοµικού καθεστώτος (ορφανά λιµάνια), τα οποία θα αποτελέσουν γραφεία του πλησιέστερου τµήµατος των Α.Ε.».


Η κρουαζιέρα θέλει µεγάλες προβλήτες


Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ
ελλιµενισµούγια την υποδοχή των µεγάλων κρουαζιερόπλοιων είναι στα σχέδια της κυβέρνησης προκειµένου η Ελλάδα να εισέλθει δυναµικά στην αγορά κρουαζιέρας. Η χρηµατοδότηση των επενδύσεων αυτών απόιδιωτικά κεφάλαια είναι βασικόςστόχος του σχεδίου ιδιωτικοποιήσεων.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του Οργανισµού Λιµένος Πειραιώς Γιώργος Ανωµερίτης, ο οποίος και απότη θητεία του ως υπουργός Εµπορικής Ναυτιλίας γνωρίζεικαλά τα θέµατα των λιµανιών και τη σχέση που έχουν αυτά µε την ανάπτυξη της τουριστικής βιοµηχανίας της χώρας, υποστηρίζει ότι αν τολιµάνι του Πειραιά δεν επεκτείνει τον χώροελλιµενισµού και υποδοχής µεγάλων κρουαζιερόπλοιων, η ελληνική κρουαζιέρα είναι σαν να χάνει ένα µεγάλο πλεονέκτηµα έναντι των ανταγωνιστών της. Αυτή τη στιγµή όλες οι µεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας συγκλίνουν στην εκτίµηση ότι τα όποια οφέλη για την ελληνική κρουαζιέρα έχουν προκύψει από την απελευθέρωση της αγοράς, σχεδόν αναιρούνται σε µεγάλο βαθµό από την ανεπάρκεια των λιµενικών υποδοµών.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. Ποια είναι τα προβλήµατα αυτά, τόσοσε επίπεδο υποδοµών, όσο και σε επίπεδο οργάνωσης, όπωςκαταγράφονται από τουςοργανωµένουςφορείς τηςελληνικής κρουαζιέρας;

∆εν υπάρχει σύστηµα κράτησηςγια προβλήτες και το σύστηµαπου ισχύειείναι ναεξυπηρετείται όποιος φθάνει πρώτος. Αυτόεπηρεάζει τονπρογραµµατισµό και την ποιότητα των κρουαζιερών.

Εξάλλου, σελιµάνια όπως η Ρόδος υπάρχει µεγάλος συνωστισµόςπλοίων ορισµένες ηµέρες της εβδοµάδας, µε αποτέλεσµα σχεδόν να στοιβάζονται τοένα πάνω στο άλλο καινα προεξέχουν από τηνπροβλήτα µέχρι και 100 µέτρα.

Σε λιµάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται µε λέµβους δεν υπάρχει όριο στον αριθµό των πλοίων στο αγκυροβόλιο. ∆εν υπάρχουν επίσης οριοθετηµένα αγκυροβόλιακαι πολλές φορέςολόκληρος οχώρος καταλαµβάνεται από ένα σκάφος αναψυχήςή µόνον ένα πλοίο.

ΠΛΗΡΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Με δήλωσή τουστα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο γενικός διευθυντής της Louis Cruises Γιώργος Κουµπενάς επισηµαίνει ότιγια ναέλθουν τακρουαζιερόπλοια στη χώρα µαςπρέπει να υπάρχουν συνθήκες πλήρους ασφάλειας, τόσο για το πλήρωµα, όσο και για το ίδιο το πλοίο.

«∆υστυχώς»,επισηµαίνει,«εδώ τα ελληνικά λιµάνια υστερούν καθώς τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν καταφέρει να πιστοποιηθούν σύµφωνα µε τον διεθνή κώδικα ασφαλείας πλοίων και λιµενικών εγκαταστάσεων (ISPS - International Ship and Port Facility Security Code).

Επίσης, οι ελλιπείς λιµενικές υποδοµές σε συνδυασµό µε την έλλειψη συστήµατος κράτησης θέσεων για τα πλοία σχεδόν σε όλα τα ελληνικά λιµάνια λειτουργούν αποτρεπτικά για την αύξηση των προσεγγίσεων, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας προγραµµατίζουν τα δροµολόγια µε γνώµονα την εξασφάλιση ασφαλούς θέσης πρόσδεσης για το πλοίο ένα µε δύοέτη πριν από την εκτέλεση τηςκρουαζιέρας». Σε ό,τιαφορά τιςυποδοµές για την εξυπηρέτησητων πελατών, « τα περισσότερα ελληνικά λιµάνια αντιµετωπίζουν πρόβληµα καθώς δεν είναι σχεδιασµένα για τη διακίνηση του µεγάλουαριθµού επιβατών που µεταφέρουν τα σηµερινά κρουαζιερόπλοια».

Παρ’ όλα αυτά ο όµιλος Λούης, «πιστεύοντας στις δυνατότητες της Ελλάδας, θα εξέταζε το ενδεχόµενο να επενδύσει σε λιµενικές εγκαταστάσεις υπό συγκεκριµένες προϋποθέσεις» συµπληρώνει ο γενικός διευθυντής της Λούης Κρουαζιέρες. 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου