"Η Νέα Παγκόσμια Τάξη θα χτιστεί... ένα τελικό χτύπημα στην εθνική ανεξαρτησία, καταστρέφοντας την κομμάτι κομμάτι θα πετύχει πολλά περισσότερα από την παλιομοδίτικη τακτική της κατά μέτωπον επίθεσης." Το μοναδικό μας όπλο ενάντια στην Νέα Τάξη των Πραγμάτων είναι η γνώση....ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ.ΑΓΑΠΗ-ΠΙΣΤΗ-ΕΛΠΙΔΑ.ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! ΟΙ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

ΕΛΛΑΔΑ: Στο... σφυρί λιμάνια, αεροδρόμια- Μπαίνουν οι βάσεις για την ανάπτυξη


Με βασικό θέμα την οικονομία - και ειδικότερα την ανάπτυξη - συνεδριάζει σήμερα το μεσημέρι το υπουργικό συμβούλιο, υπό την προεδρία του Γιώργου Παπανδρέου. Μετά και τις προειδοποιήσεις της Τρόικα για την τέταρτη δόση, ο Υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, αναμένεται να παρουσιάσει τους βασικούς στόχους της πολιτικής που θα ακολουθηθεί για να μειωθούν τα ελλείμματα σε ΔΕΚΟ, νοσοκομεία, ΟΤΑ και γενικότερα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Την ίδια στιγμή, έχει καταστεί πλέον σαφές ότι οι περικοπές δαπανών από μόνες τους δεν αρκούν για να επιτευχθούν οι στόχοι της δημοσιονομικής προσαρμογής, αν δεν ανακοπεί παράλληλα η υφεσειακή πορεία της οικονομίας. Εξ ου και το μπαλάκι πέφτει στον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, ο οποίος είναι και ο καθ' ύλην αρμόδιος. Η εφαρμογή του νέου αναπτυξιακού νόμου έχει καθυστερήσει δραματικά και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα έχει ψηφιστεί μέχρι τις αρχές του νέου έτους και οι εκροές θα αρχίσουν, αν όλα εξελιχθούν ομαλά, λίγους μήνες αργότερα, όταν θα εκδοθούν οι σχετικές εγκύκλιοι και ανοίξουν τα προγράμματα. Σύμφωνα με πληροφορίες του “R”, ο κ. Χρυσοχοΐδης θα παρουσιάσει σήμερα έναν αναπτυξιακό σε τελείως διαφορετικό μήκος κύματος από τους προηγούμενους, αλλά και από εκείνον που ετοίμαζε η προκάτοχός του στο υπουργείο, Λούκα Κατσέλη. Ειδικότερα, το βασικό κίνητρο που θα δίνεται πλέον στις επιχειρήσεις θα είναι πλέον οι φοροαπαλλαγές και οι φοροελαφρύνσεις και όχι οι επιδοτήσεις σε μετρητά, οι οποίες θα είναι σημαντικά μειωμένες και θα περιορίζονται πλέον στην νεανική επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.


Ταυτόχρονα, στις αρμοδιότητες του κ. Χρυσοχοΐδη εντάσσεται και το ΕΣΠΑ, η απορροφητικότητα του οποίου έχει βελτιωθεί, αλλά ακόμη βρίσκεται μακριά από τους στόχους. Σημαντικό πρόβλημα είναι και η μείωση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, καθώς λόγω των περικοπών κονδυλίων δεν μπορεί να καταβληθεί η εθνική συμμετοχή σε προγράμματα του ΕΣΠΑ, ούτως ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση. Σε ό,τι αφορά τη διευκόλυνση ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων, τα περίφημα one stop shops δεν αναμένεται να λειτουργήσουν πριν από το καλοκαίρι, λόγω εμπλοκής στην ανάπτυξη του κατάλληλου λογισμικού για το Μητρώο Επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την αξιολόγηση του κ. Πάγκαλου, στο Υπουργείο Ανάπτυξης καθυστερεί και η σύσταση αντιμονοπωλιακής διεύθυνσης στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου


Πέραν του κ. Χρυσοχοΐδη, σημαντικό βάρος των αλλαγών που απαιτούνται για να καταβληθεί η τέταρτη δόση του δανείου από τον μηχανισμό στήριξης πέφτει και στην Υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία καλείται να προωθήσει άμεσα το ρυθμιστικό πλαίσιο για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας, αλλά και στον Υπουργό Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα, ο οποίος καλείται να συνεχίσει την προσπάθεια για την απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων και υπηρεσιών, σε συνεργασία με τους συναδέλφους του. Εξάλλου, το μήνυμα ήταν σαφές από την Τρόικα: επιταχύνετε τις διαρθρωτικές αλλαγές και βρείτε έσοδα. Στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού, ο φάκελος του κ Ρέππα, σύμφωνα με πληροφορίες του «R», θα περιλαμβάνει τις λεπτομέρειες για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας. Ο σχεδιασμός του υπουργείου έχει γίνει με βάση τα πρότυπα του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος". Δηλαδή τη δημιουργία Α.Ε με δυνατότητα εκχώρησης σε ιδιώτες μετοχών των αεροδρομίων ή συμβάσεις παραχώρησης για υπηρεσίες και υποδομές των αεροδρομίων. Μάλιστα, για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου το Δημόσιο ελέγχει το 55%, το υπουργείο θα προωθήσει την χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και την εισφορά της συμμετοχής του Δημοσίου σε εταιρείες συμμετοχών ή και στο Χρηματιστήριο Αθηνών.


Αναφορικά με την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, όπου το ελληνικό Δημόσιο ελέγχει το 100%, αλλά χωρίς οποιαδήποτε εταιρική δομή, το επιτελείο του Ρέππα προτείνει τη σύναψη συμβάσεων παραχώρησης των δικαιωμάτων διαχείρισης των επιμέρους ή ομάδων αεροδρομίων. Υπάρχουν διαφορετικές επιλογές, αυτό μπορεί να γίνει γεωγραφικά, μπορεί να γίνει συνολικά. Παράλληλα, ερώτημα παραμένει αν θα ιδρυθεί εταιρεία ή εταιρείες, όπου το ελληνικό Δημόσιο θα εισφέρει τα αντίστοιχα δικαιώματα και είσοδος αυτών στη χρηματιστηριακή αγορά. Το σχέδιο των αεροδρομίων θα εντάσσεται στα πλαίσια του γενικότερου στόχου για την είσπραξη 7 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις στην τριετία 2011-2013 θέτει η κυβέρνηση με βάση το «νέο» μνημόνιο, το οποίο θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένο έως το τέλος του 2010.

Πηγή: reporter.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου