Ένας πανεπιστημιακός καθηγητής των εικαστικών τεχνών στο "NYU - Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, ο Wafaa Bilal μπορεί να μην έχει τα μάτια πίσω απ’ το κεφάλι, αλλά μάλλον το κατάφερε.
Ο Wafaa Bilal, ο εικαστικός καλλιτέχνης που αναγνωρίστηκε διεθνώς, για τα διαλογικά κομμάτια απόδοσης της τέχνης, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του εμφύτευσε μια μικρή digital camera στο πίσω μέρος του εγκεφάλου του, στο όνομα της τέχνης.
Ο Bilal υποστήριξε την περασμένη Τρίτη, πως η προσέγγιση της τέχνης μέσω αυτής της διαδικασίας, θα αναβαθμίσει την εικαστική εξέλιξη στα έργα τέχνης, στο νέο Μουσείο Doha στο Qatar στον Αραβικό κόλπο.
Με τον τίτλο "The 3rd I", το εν λόγω πρόγραμμα είναι μέρος των 23 εργασιών που θα λάβουν χώρα για να ανοίξει το Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Mathaf). Η έκθεση θα ανοίξει για πρώτη φορά στις 30 Δεκεμβρίου.
Ο Bilal, ο οποίος διδάσκει στο "NYU's Tisch School of the Arts", θα φέρει την ψηφιακή κάμερα εμφυτευμένη στον εγκέφαλό του για ένα χρόνο. Έχει διάμετρο δύο ίντσες και πάχος μια ίντσα. "Η ζωή μου θα είναι απόλυτα φυσιολογική, όπως ήταν κάθε μέρα πριν", δήλωσε ο Ιρακινός καλλιτέχνης-Καθηγητής.
Από το "project" θα προκύψουν "κοινωνικές, αισθητικές, πολιτικές, τεχνολογικές και καλλιτεχνικές ερωτήσεις " δήλωσε ο Καθηγητής.
Αρνήθηκε να δώσει πληροφορίες πότε ακριβώς έγινε η εμφύτευση και άλλες λεπτομέρειες, οι οποίες θα δοθούν στο κοινό στην πρώτη δημόσια παρουσίαση στις 15 Δεκεμβρίου.
Είπε επίσης πως επέλεξε να την τοποθετήσει στο πίσω μέρος του εγκεφάλου του, θέλοντας να εκφράσει την αλληγορική θέση αντίληψης των πραγμάτων. "Υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν πίσω μας και δεν τα γνωρίζουμε", είπε.
Η κάμερα που θα καταγράφει κάθε δραστηριότητα από το πρώτο λεπτό έως και το τελευταίο μέσα στο 24ωρο, στη συνέχεια θα μεταφέρεται σε μόνιτορ του Μουσείου στους εφόρους ε΄λέγχου του Μουσείου αρχαιοτήτων.
Το εν λόγω "project"αφορά 44.000 φοιτητές του μεγαλύτερου ιδρύματος εκπαίδευσης, του NYU.
«Ως Πανεπιστήμιο Τεχνών, η αποστολή του είναι να εκπαιδεύσει καλλιτέχνες υψηλής αξίας, με το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση και στη δημιουργικότητα», είπε κάποιος εκπρόσωπος του NYU.
Η θέση των φοιτητών είναι, πως δεν παραβιάζεται η μυστικότητα των σχέσεων .
Ωστόσο οι εικόνες που θα μεταφέρονται από χώρα σε χώρα την ίδια στιγμή, δημιουργούν ένα θέμα που ενδεχομένως θα βρει αντιδράσεις.
Πολλές από τις προηγούμενες δουλειές του, έχουν προσκαλέσει τη συζήτηση και τη διαμάχη.
Ο καλλιτέχνης επιμένει, πως ότι η καταγραφή προορίζεται να ρίξει το φως στις ομάδες που εμπορεύονται τα μισητά στερεότυπα του αραβικού πολιτισμού, με τα τηλεοπτικά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, όπως την αναζήτηση του Σαντάμ.
Ο Bilal, του οποίου ο αδελφός είναι θύμα αμερικανικού πυραύλου σε ιρακινό σημείο ελέγχου, θέλησε με αυτό τον τρόπο να τονίσει πως ένα μεγάλο μέρος των Ιρακινών θανάτων, είναι αόρατο στον αμερικανικό κοινό. Έφτιαξε ένα tattoo στην πλάτη του, το οποίο απεικονίζει το Iράκ χωρίς σύνορα. Όμως το μεγάλο μυστικό αυτού του χάρτη, είναι ο τρόπος με τον οποίον είναι κατασκευασμένος.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιώντας χιλιάδες τελείες έχει δημιουργήσει ένα χάρτη, που κάθε τελεία απεικονίζει και έναν θάνατο αμερικανών στρατιωτών και ιρακινών πολιτών . Η ιδιαιτερότητα όμως δεν σταματά εκεί. Ενώ οι τελείες που αφορούν τις αμερικανικές απώλειες είναι ορατές στο γυμνό μάτι, οι τελείες που αφορούν τις απώλειες του ιρακινού πληθυσμού είναι ορατές, μόνο αν φωτιστούν με υπεριώδεις (UV)ακτίνες φωτός. Με αυτό τον τρόπο ο καλλιτέχνης προσπαθεί να δείξει στην αμερικανική κοινή γνώμη, ότι μόνο «αν ανοίξει τα μάτια της και δει με καθαρό φως», θα καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής και της απώλειας ζωών στο Ιράκ.
Το μουσείο Mathaf 59.000 τετραγωνικών ποδιών θα στεγάσει περισσότερες από 6.000 εργασίες της μοντέρνας και σύγχρονης αραβικής τέχνης, από τη συλλογή Sheik Hassan του Al Ali του Mohamed (Thani), ιδρυτή του Mathaf και αντιπροέδρου της αρχής μουσείων του Κατάρ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου