"Η Νέα Παγκόσμια Τάξη θα χτιστεί... ένα τελικό χτύπημα στην εθνική ανεξαρτησία, καταστρέφοντας την κομμάτι κομμάτι θα πετύχει πολλά περισσότερα από την παλιομοδίτικη τακτική της κατά μέτωπον επίθεσης." Το μοναδικό μας όπλο ενάντια στην Νέα Τάξη των Πραγμάτων είναι η γνώση....ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ.ΑΓΑΠΗ-ΠΙΣΤΗ-ΕΛΠΙΔΑ.ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! ΟΙ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Ιδιώτες στο τιμόνι του ΟΣΕ Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο το τελικό σχέδιο



Μείωση του προσωπικού, αυξήσεις στα εισιτήρια από το 2011, περικοπές δρομολογίων, αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και ιδιωτικοποίηση της εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές- εμπορικές μεταφορές) προβλέπει το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης για την εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο παρουσίασε χθες στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας.
Η κυβέρνηση, μετά τους μεταφορείς ανοίγει το κεφάλαιο του ΟΣΕ, έχοντας πάρει πλέον το πράσινο φως από την τρόικα για το νομοσχέδιο, το οποίο εκπρόσωποί της το χαρακτήρισαν «αξιόπιστο». Το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο θα πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή αυτή την εβδομάδα (την Πέμπτη κατατίθεται στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή), ενώ αναμένεται να αποτελέσει τον πιλότο και για τις υπόλοιπες ελλειμματικές ΔΕΚΟ, αλλάζοντας ριζικά τον εργασιακό χάρτη.

Στόχος της κυβέρνησης είναι οι αλλαγές στον ΟΣΕ να προχωρήσουν πολύ γρήγορα, δεδομένου ότι η εταιρεία λειτουργίας του σιδηροδρόμου (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα πρέπει να αρχίσει να εισέρχεται σε κερδοφορία μέχρι τον επόμενο Μάρτιο, προκειμένου να μην αντιμετωπίσει τον κίνδυνο του λουκέτου. Ετσι, το νομοσχέδιο προβλέπεται να τεθεί σε εφαρμογή αμέσως μετά την ψήφισή του από τη Βουλή, η οποία τοποθετείται χρονικά στο τέλος του μήνα ή στις αρχές Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όλα τα συσσωρευμένα χρέη του ΟΣΕ ύψους 10,7 δισ. ευρώ θα τα αναλάβει το Δημόσιο, το οποίο ως αντάλλαγμα θα πάρει όλη την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού, πλην της σιδηροδρομικής υποδομής και των σταθμών, τους οποίους θα εκμεταλλεύεται ο ΟΣΕ σε συνεργασία με ιδιώτες, μέσω συμβάσεων παραχώρησης.

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο προβλέπεται να περικοπούν τα ζημιογόνα δρομολόγια, ενώ για τη διετία 2011-2013 θεσπίζεται επιδότηση 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για όσα χαρακτηριστούν «άγονα». Το υπόλοιπο δίκτυο θα χωριστεί σε τέσσερις κατηγορίες, βάσει της επιβατικής κίνησης:

Στην πρώτη κατηγορία θα ενταχθεί όλο το κερδοφόρο κομμάτι Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη και θα περιλαμβάνει δρομολόγια που θα λειτουργούν κανονικά με πλήρες προσωπικό και συχνότητες.

Στη δεύτερη θα ενταχθεί το δίκτυο που θα λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό και θα εμφανίζει περιορισμένη κίνηση. Στην ίδια κατηγορία θα υπαχθεί και το υπό κατασκευή δίκτυο.

Στην τρίτη κατηγορία θα ενταχθεί το δίκτυο που θα ανασταλεί προσωρινά η λειτουργία του. Τα τμήματα αυτά θα συντηρούνται και θα επισκευάζονται, ενώ δρομολόγια σ΄ αυτήν την κατηγορία (προς ξενοδοχεία, μεγάλες βιομηχανικές μονάδες κ.λπ.) θα εκτελούνται ύστερα από σχετικό αίτημα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η τέταρτη κατηγορία θα περιλαμβάνει το καταργημένο δίκτυο, το οποίο δεν θα αποτελεί μέρος της σιδηροδρομικής υποδομής. Το δίκτυο αυτό αναμένεται να αξιοποιηθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ ή να δοθεί με συμβάσεις παραχώρησης, ενώ η εγκατάσταση ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών πάρκων αποτελεί επιλογή αξιοποίησης.

Αυξήσεις στα εισιτήρια
Στο νέο καθεστώς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί (θα παραχωρηθούν το 49% των μετοχών της και το μάνατζμεντ), θα ζητά από τον ΟΣΕ χωρητικότητα στις γραμμές ανάλογα με τη ζήτηση και την περίοδο του έτους καταβάλλοντας αντιστάθμισμα, βάσει του μοντέλου των αερομεταφορών. Τις ίδιες υποχρεώσεις θα πρέπει να τηρεί και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία επιθυμεί να διενεργήσει σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα.

Το νομοσχέδιο προβλέπει αυξήσεις των εισιτηρίων και απελευθέρωση του κομίστρου από 1.1.2011. Η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα εγκρίνεται πλέον από τις αρμόδιες διυπουργικές επιτροπές, αλλά ελεύθερα από την ίδια την εταιρεία. Στελέχη του υπουργείου σημείωναν, πάντως, ότι οι νέες τιμές των εισιτηρίων θα εξακολουθήσουν να είναι χαμηλότερες από τις τιμές ΚΤΕΛ (στο 80% των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ) για τις ίδιες διαδρομές. Παράλληλα, προβλέπει κατάργηση από 31.12.2010 όλων των ατελειών και των μειωμένων εισιτηρίων, ενώ συστήνεται και η ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή των σιδηροδρόμων.

Στόχος της αναδιάρθρωσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η άμεση επίτευξη βιωσιμότητας μέσω του ισοσκελισμού της ετήσιας ζημίας των 231 εκατ. ευρώ εντός του 2011, αλλά και η ρύθμιση του συσσωρευμένου χρέους της προς τον ΟΣΕ, το οποίο ανερχόταν στα 539 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2009.

Τι θα γίνει με το προσωπικό
Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, από τις τρεις εταιρείες Ομίλου που θα παραμείνουν στον νέο ΟΣΕ (ΟΣΕ Α.Ε./ ΕΔΙΣΥΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ/ΓΑΙΟΣΕ), προβλέπεται ότι θα αποσπαστούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου περίπου 1.350 άτομα, ενώ περίπου 1.000 εργαζόμενοι θα συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, στον νέο ΟΣΕ θα μείνουν περίπου 3.700 εργαζόμενοι, από τους περίπου 6.050 σήμερα.

Για όσους παραμείνουν στον ΟΣΕ, το υπουργείο δεσμεύεται ότι δεν θα υπάρξει καμία απόλυση, αλλά και καμία μείωση στον βασικό μισθό και τις τριετίες. Ωστόσο, πέντε μέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα κληθούν σε διαπραγματεύσεις προκειμένου να υπογράψουν νέες συλλογικές συμβάσεις από μηδενική βάση, καθώς προβλέπεται κατάργηση όλων των κανονισμών προσωπικού (Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, Κανονισμός Δευτερευουσών Απολαβών) και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, επιχειρησιακών και ειδικών. Σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήγουν σε συμφωνία, η κυβέρνηση θα ρυθμίζει τις συλλογικές συμβάσεις με νόμο.

Το πλεονάζον προσωπικό θα ενταχθεί σε ειδικό φορέα υποδοχής, ο οποίος εντός 25 ημερών θα ανακοινώσει τις υπηρεσίες στις οποίες θα μπορούν να μεταφερθούν οι εργαζόμενοι, δίνοντας προτεραιότητα στις εθελοντικές μετακινήσεις. Ολες οι μετακινήσεις προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός 50 ημερών.
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
για τον σιδηρόδρομο θα αποτελέσει τον πιλότο και για τις υπόλοιπες ελλειμματικές ΔΕΚΟ, αλλάζοντας ριζικά τον εργασιακό χάρτη

Τρεις αλλαγές για τους εργαζομένους

ΣΕ ΣΧΕΣΗ με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, η κυβέρνηση φαίνεται διατεθειμένη να προχωρήσει σε τρεις αλλαγές, οι οποίες θα αφορούν στο σύνολό τους τους εργαζομένους. Συγκεκριμένα, ως προς τις 1.350 μετατάξεις, σε πρώτη φάση θα έχουν «εθελούσιο» χαρακτήρα, καθώς θα δοθεί προτεραιότητα σε όσους εργαζομένους θελήσουν μόνοι τους να μετακινηθούν. Αν ο αριθμός τους δεν είναι επαρκής, θα ακολουθήσουν υποχρεωτικές μετατάξεις, οι οποίες θα στηριχθούν και σε κοινωνικά κριτήρια (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, σπουδές κ.λπ.).

Η δεύτερη αλλαγή, η οποία προέκυψε από τη δημόσια διαβούλευση, είναι η σαφέστερη διατύπωση για τις αποδοχές των εργαζομένων. Το σχέδιο το οποίο υιοθετεί η κυβέρνηση θα αναφέρει σαφώς ότι βασικοί μισθοί και πρωτεύουσες απολαβές των εργαζομένων θα είναι δεσμευτικές με βάση τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ενώ οι περικοπές θα αφορούν όλες τις έκτακτες απολαβές (επιδόματα κ.λπ.) με στόχο οι δευτερεύουσες να μην ξεπερνούν το 15% των κύριων αποδοχών.

Η τρίτη αλλαγή που θα γίνει θα αφορά το συνταξιοδοτικό των εργαζομένων. Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι που θα μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου δεν θα συνταξιοδοτούνται από τον φορέα στον οποίο θα πάνε, αλλά από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ (πρώην ΤΑΠ-ΟΤΕ).



Υ.Γ  ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΥΛΗΣΑΝ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου