Οσο δύο ταξίδια στη Ρώμη θα κοστίζουν από την 1η Νοεμβρίου τα αεροπορικά εισιτήρια για ορισμένα δρομολόγια εντός Ελλάδας!
Εχοντας κυριαρχήσει απολύτως στις γραμμές εσωτερικού κι εν αναμονή της έγκρισης της συγχώνευσής τους από την Ε.Ε. (η σχετική απόφαση μετατέθηκε από τις 7 Δεκεμβρίου για τις 12 Ιανουαρίου 2011), οι αεροπορικές εταιρείες Aegean Airlines και Olympic Air ξαναμοιράζουν τώρα μεταξύ τους την «τράπουλα», ώστε να αυξήσουν τα έσοδα και να περιορίσουν τις ζημιές. Μέχρι πέρυσι η ιδιωτική Aegean Airlines αύξανε διαρκώς τους επιβάτες και την κερδοφορία της απέναντι στην κρατική και υπερχρεωμένη Ολυμπιακή. Ενάμιση χρόνο, όμως, μετά την εξ ολοκλήρου πώληση της Ολυμπιακής σε ιδιώτες (MIG) οι ζημιές πνίγουν και τις δύο εταιρείες. Η Aegean εμφάνισε το 2009 κέρδη προ φόρων 32,5 εκατ. ευρώ, τα οποία, όμως, «εξαφανίστηκαν» στους πρώτους έξι μήνες του 2010 οπότε κατέγραψε ζημιές 33,5 εκατ.
Η 100% ιδιωτική Ολυμπιακή μετράει, ήδη, ζημιές που ξεπερνούν τα 160 εκατ. ευρώ. Η αεροπορική Olympic Air «έγραψε» 81,5 εκατ. ζημιά το 2009, ενώ στους πρώτους έξι μήνες του 2010 οι τρεις εταιρείες του ομίλου (Olympic Air, Olympic Handling και Olympic Engineering) μετρούσαν επιπλέον απώλειες 80,3 εκατ. ευρώ.
Ο ανελέητος ανταγωνισμός των δύο εταιρειών εντός και εκτός Ελλάδας οδήγησε σε μια «αιματηρή» ισοπαλία στα δρομολόγια εσωτερικού και σε «πύρρειο» νίκη της Aegean στα σημεία, στις γραμμμές εξωτερικού. Η κρίση και η μείωση της επιβατικής κίνησης (μόνο από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Σπάτων ταξίδεψαν 216.000 λιγότεροι επιβάτες με πτήσεις εντός Ελλάδας), ματαίωσε κάθε σκέψη να συνεχιστεί η μεταξύ τους «αερομαχία».
Το χειμερινό, παραδοσιακά μειωμένο, πρόγραμμα δρομολογίων που ξεκινά επισήμως την 1η Νοεμβρίου έδωσε στις δύο εταιρείες τη δυνατότητα να μειώσουν δρομολόγια ή και να αποχωρήσουν εντελώς από κάποιες γραμμές. Ετσι, από τον ανελέητο «αιματηρό» ανταγωνισμό και τον πόλεμο τιμών, οι δύο εταιρείες από τον επόμενο μήνα κάνουν αρκετά βήματα πίσω, αφήνοντας η μία χώρο στην άλλη. Η Aegean αποχώρησε από τη γραμμή Αθήνα-Βιέννη αφήνοντας μόνη της (από ελληνικής πλευράς) την Olympic Air, η οποία με τη σειρά της αποσύρθηκε από τις γραμμές της Ιταλίας (προς Ρώμη και Μιλάνο). Κάτι ανάλογο γίνεται και στις μεταφορές εσωτερικού. Ετσι, σε κάποια δρομολόγια οι τιμές των εισιτηρίων πήραν την ανηφόρα, φθάνοντας στο σημείο ένα ταξίδι, σε συγκεκριμένη γραμμή, να κοστίζει έως και δυόμισι φορές ακριβότερα απ' ό,τι για το εξωτερικό.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γραμμής Ηράκλειο-Θεσσαλονίκη, στην οποία μέχρι τον Οκτώβριο εκτελούσαν δρομολόγια και η Aegean και η Olympic Air. Από την 1η Νοεμβρίου, όμως, η Aegean σταματά τα δρομολόγιά της, αφήνοντας ουσιαστικά τον πλήρη έλεγχο της γραμμής στην Olympic Air. Το αποτέλεσμα είναι ότι, ενώ το εισιτήριο κόστιζε 290 ευρώ μέχρι τον Οκτώβριο (περίοδος αιχμής) από την 1η Νοεμβρίου που μένει κυρίαρχη στη γραμμή η Olympic Air η τιμή αυξάνεται στα 336 ευρώ!
Κάτι ανάλογο έγινε και στη γραμμή Αθήνα-Ιωάννινα. Η Olympic Air έμεινε μόνη της στη γραμμή μετά την αποχώρηση της Aegean, με αποτέλεσμα να αυξήσει την τιμή από τα 200 στα 226 ευρώ. Ετσι, ένα ταξίδι στα Γιάννενα κοστίζει περισσότερο από μια βόλτα στο Παρίσι, όπου το εισιτήριο με την Aegean τιμάται 216 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου