Αθρόες προσλήψεις υπεράριθμου προσωπικού στο Μετρό, κυρίως κατά την προεκλογική περίοδο του 2009, διαπίστωσε το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.
Έπειτα από έρευνα που διενεργήθηκε στην ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας), αποκαλύφθηκε ότι αρκετοί προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά (για παράδειγμα κοινό τόπο καταγωγής, κατά κύριο λόγο τους νομούς Λαρίσης και Ροδόπης), ήταν εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και γενικών γραμματέων, ενώ τα βιογραφικά ορισμένων είχαν σταλεί από το fax του τέως υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
Επίσης, πολλές φορές η συνέντευξη πρόσληψης γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη, τη στιγμή που υπήρχε αρνητική αξιολόγηση από τα στελέχη της εταιρείας.
Σύμφωνα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή, οι εν λόγω προσλήψεις επιβάρυναν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες του Μετρό της Αθήνας, και είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά η εταιρεία να εμφανίσει το 2009 έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ, καθώς η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74% το 2009.
Στο πόρισμα, που βρίσκεται ήδη στα χέρια της Δικαιοσύνης, επισημαίνεται ότι από την ΑΜΕΛ δεν απολύθηκε κανείς, αλλά δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.
Σύμφωνα με το πόρισμα, «ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου», αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή, στον επιχειρησιακό σχεδιασμό την περίοδο 2005-2009 προβλεπόταν η πρόσληψη 75, κατά μέγιστο αριθμό, πωλητών εισιτηρίων και τελικά προσελήφθησαν 130 άτομα, ενώ για τα έτη 2009-2010 απαιτείτο η πρόσληψη 32 πωλητών και προσελήφθησαν 97 πωλητές εισιτηρίων. Επίσης, στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων αυξήθηκαν οι υπάλληλοι κατά 100%, από 10 σε 20 και στη Διεύθυνση Πληροφορικής και Οργάνωσης από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%.
Το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει ότι πρέπει «να καταγγελθούν οι συμβάσεις σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου, δεδομένου ότι εμφανίζουν συγκεκριμένες παρατυπίες, καταρτίσθηκαν κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη συνετή άσκηση της διαχειριστικής εξουσίας σε μία ανώνυμη εταιρεία, τη χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος και δεν συνδέονται με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της εταιρείας απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητά της, η οποία θα απαιτήσει στο άμεσο μέλλον μεγάλα κεφάλαια για την κάλυψη των ελλειμμάτων της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου