Άλλη μια πρωτιά για την Ελλάδα, αλλά όχι ιδιαίτερα τιμητική. Ενώ όλες οι χώρες ενσωματώνουν στην εκπαίδευση ειδικά προγράμματα για παιδιά με υψηλή νοημοσύνη, η χώρα μας δεν διαθέτει κάτι ανάλογο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Τουρκία, η οποία διαθέτει 45 προγράμματα για την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών.
Aντίθετα στην Ελλάδα λειτουργούν τα Πειραματικά Σχολεία που αφορούν όμως, όπως διευκρινίζει ο καθηγητής κ. Παπαδάτος, τον εκπαιδευτικό τρόπο διδασκαλίας για παιδιά με κανονικό δείκτη νοημοσύνης και δεν αφορά τα παιδιά με υψηλό IQ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα Πειραματικά Σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα, δέχονται παιδιά με τη διαδικασία της κλήρωσης και όχι με βάση το χάρισμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες διαφορές στους δείκτες νοημοσύνης.
«Υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη ότι με την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών υπάρχει κίνδυνος για τη Δημοκρατία», τονίζει και συμπληρώνει ότι μετά τη μεταπολίτευση έχει επικρατήσει η άποψη στην Ελλάδα ότι αν δοθεί επιπρόσθετη διδασκαλία στα χαρισματικά παιδιά θα υπάρξει κίνδυνος για τη Δημοκρατία, καθώς αυτά θα υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι λάθος.
«Τα παιδιά αυτά αντιλαμβάνονται καλύτερα τους δημοκρατικούς θεσμούς και κανόνες και τους υπηρετούν πιο πιστά», αναφέρει στο ΑΠΕ. Στη Σοβιετική Ένωση, συμπληρώνει, υπήρχαν σχολεία για παιδιά με ταλέντο στα μαθηματικά. Έτσι με την εκπαίδευση αυτών των χαρισματικών παιδιών, οι Σοβιετικοί κατόρθωσαν και πήγαν στο διάστημα. Σ’ αυτή τη λογική άρχισαν και οι ΗΠΑ να κάνουν τα δικά τους σχολεία για τα χαρισματικά παιδιά, διευκρίνισε.
Σχετικά με την Ελλάδα, επισημαίνει ότι πρόσφατα συζητήθηκε, για πρώτη φορά, το ζήτημα της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών, στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών της Εκπαίδευσης, με θέμα «Άτομα Υψηλής Νοημοσύνης: ιστορικές, βιολογικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές διαστάσεις. Η εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών στην Ελλάδα».
Στο συγκεκριμένο συνέδριο έλαβαν μέρος πάνω από οκτακόσιοι επιστήμονες, πανεπιστημιακοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, γιατροί, σπουδαστές, αλλά και γονείς.
Όπως τονίστηκε στο συνέδριο, υπολογίζεται ότι το 1% του πληθυσμού έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, δηλαδή μεταξύ 125 και 130.
Τα συμπεράσματα του συνεδρίου θα σταλούν στο υπουργείο Παιδείας, όχι για τη δημιουργία κατ’ ανάγκη ειδικών σχολείων, αλλά για πρόσθετη διδασκαλία ή τη λειτουργία θερινών σχολείων.
Αγγελική Καραγκούνη
Aντίθετα στην Ελλάδα λειτουργούν τα Πειραματικά Σχολεία που αφορούν όμως, όπως διευκρινίζει ο καθηγητής κ. Παπαδάτος, τον εκπαιδευτικό τρόπο διδασκαλίας για παιδιά με κανονικό δείκτη νοημοσύνης και δεν αφορά τα παιδιά με υψηλό IQ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα Πειραματικά Σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα, δέχονται παιδιά με τη διαδικασία της κλήρωσης και όχι με βάση το χάρισμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες διαφορές στους δείκτες νοημοσύνης.
«Υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη ότι με την εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών υπάρχει κίνδυνος για τη Δημοκρατία», τονίζει και συμπληρώνει ότι μετά τη μεταπολίτευση έχει επικρατήσει η άποψη στην Ελλάδα ότι αν δοθεί επιπρόσθετη διδασκαλία στα χαρισματικά παιδιά θα υπάρξει κίνδυνος για τη Δημοκρατία, καθώς αυτά θα υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι λάθος.
«Τα παιδιά αυτά αντιλαμβάνονται καλύτερα τους δημοκρατικούς θεσμούς και κανόνες και τους υπηρετούν πιο πιστά», αναφέρει στο ΑΠΕ. Στη Σοβιετική Ένωση, συμπληρώνει, υπήρχαν σχολεία για παιδιά με ταλέντο στα μαθηματικά. Έτσι με την εκπαίδευση αυτών των χαρισματικών παιδιών, οι Σοβιετικοί κατόρθωσαν και πήγαν στο διάστημα. Σ’ αυτή τη λογική άρχισαν και οι ΗΠΑ να κάνουν τα δικά τους σχολεία για τα χαρισματικά παιδιά, διευκρίνισε.
Σχετικά με την Ελλάδα, επισημαίνει ότι πρόσφατα συζητήθηκε, για πρώτη φορά, το ζήτημα της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών, στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών της Εκπαίδευσης, με θέμα «Άτομα Υψηλής Νοημοσύνης: ιστορικές, βιολογικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές διαστάσεις. Η εκπαίδευση χαρισματικών παιδιών στην Ελλάδα».
Στο συγκεκριμένο συνέδριο έλαβαν μέρος πάνω από οκτακόσιοι επιστήμονες, πανεπιστημιακοί, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, γιατροί, σπουδαστές, αλλά και γονείς.
Όπως τονίστηκε στο συνέδριο, υπολογίζεται ότι το 1% του πληθυσμού έχει υψηλό δείκτη νοημοσύνης, δηλαδή μεταξύ 125 και 130.
Τα συμπεράσματα του συνεδρίου θα σταλούν στο υπουργείο Παιδείας, όχι για τη δημιουργία κατ’ ανάγκη ειδικών σχολείων, αλλά για πρόσθετη διδασκαλία ή τη λειτουργία θερινών σχολείων.
Αγγελική Καραγκούνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου